The Great Indoors Award 2007

15 t/m 17 november 2007

In 2007 was het thema van internationale, tweejaarlijkse competitie The Great Indoors: Branded by Space, over de groeiende invloed van interieurdesign op het private en publieke domein.

Ieder interieur moet een onmiddellijke impact hebben en de identiteit reflecteren van de organisatie die het vertegenwoordigt. Zo hebben interieurs een steeds sterkere invloed op discussies rond de publieke ruimte. Vanuit dit licht neemt interieurarchitectuur een steeds dominantere positie in binnen het gebied design. The Great Indoors 2007 onderzoekt deze groeiende invloed van interieurdesign op het private en publieke domein. 

WINNAARS

RYUJI NAKAMURA ARCHITECTS (JP)

SHOW & SELL

ITEM IDEM (JP)

SHOW & SELL

ZAHA HADID ARCHITECTS (GB)

RELAX & CONSUME

HEATHERWICK STUDIO (GB)

RELAX & CONSUME

WONDERWALL (JP)

DESIGN FIRM OF THE YEAR

JURY

Wiel Arets, Architect en oprichter van Wiel Arets Architecten in Maastricht en Amsterdam (NL)

Rolf Fehlbaum, Voorzitter van Vitra, Birsfelden (CH)

Andrej Kupetz, General Manager Rat für Form- gebung/German Design Council, Frankfurt (DE) en directeur Zollverein School, Essen (DE)

Renny Ramakers, Oprichter/directeur van Droog Design, Amsterdam (NL)

Claus Sendlinger, CEO en voorzitter Design Hotels AG, Berlin (DE)

The Great Indoors Award is een initiatief van en wordt georganiseerd door: FRAME Magazine (Amsterdam), Marres, Centrum voor Contemporaine Cultuur (Maastricht), en NAiM/Bureau Europa (Maastricht).