The Great Indoors Award 2007
15 t/m 17 november 2007In 2007 was het thema van internationale, tweejaarlijkse competitie The Great Indoors: Branded by Space, over de groeiende invloed van interieurdesign op het private en publieke domein.
In 2007 was het thema van internationale, tweejaarlijkse competitie The Great Indoors: Branded by Space, over de groeiende invloed van interieurdesign op het private en publieke domein.
Ieder interieur moet een onmiddellijke impact hebben en de identiteit reflecteren van de organisatie die het vertegenwoordigt. Zo hebben interieurs een steeds sterkere invloed op discussies rond de publieke ruimte. Vanuit dit licht neemt interieurarchitectuur een steeds dominantere positie in binnen het gebied design. The Great Indoors 2007 onderzoekt deze groeiende invloed van interieurdesign op het private en publieke domein.
WINNAARS
RYUJI NAKAMURA ARCHITECTS (JP)
SHOW & SELL
ITEM IDEM (JP)
SHOW & SELL
ZAHA HADID ARCHITECTS (GB)
RELAX & CONSUME
HEATHERWICK STUDIO (GB)
RELAX & CONSUME
WONDERWALL (JP)
DESIGN FIRM OF THE YEAR
JURY
Wiel Arets, Architect en oprichter van Wiel Arets Architecten in Maastricht en Amsterdam (NL)
Rolf Fehlbaum, Voorzitter van Vitra, Birsfelden (CH)
Andrej Kupetz, General Manager Rat für Form- gebung/German Design Council, Frankfurt (DE) en directeur Zollverein School, Essen (DE)
Renny Ramakers, Oprichter/directeur van Droog Design, Amsterdam (NL)
Claus Sendlinger, CEO en voorzitter Design Hotels AG, Berlin (DE)
The Great Indoors Award is een initiatief van en wordt georganiseerd door: FRAME Magazine (Amsterdam), Marres, Centrum voor Contemporaine Cultuur (Maastricht), en NAiM/Bureau Europa (Maastricht).
Beeld