Door met deskundigen uit de wetenschap en de praktijk in gesprek te gaan over design als strategisch instrument, wordt design beschouwd als een middel om ambities te realiseren. Design is een probleemoplosser en niet louter verfraaiing. Juist de door het design bepaalde kracht maakt opdrachtgevers succesvol.
Het programma
Rik Riezebos zal spreken over de waarde die design toevoegt. Na zijn opleiding economische psychologie aan de Universiteit van Tilburg, voltooide hij zijn PhD in general managment aan de Erasmus Universiteit Rotterdam in 1991, waar hij Marketingcommunicatie en Merkenbeleid doceerde. Van 1998 tot 2001 was hij verbonden als directeur strategie aan TBWA/ARA Communicatieadviesbureau en verovlgens was hij parttime lector aan de hogeschool Inholland te Rotterdam. In 2002 richtte Riezebos EURIB op, een onafhankelijk kennisinstituut dat de academische kennis van branding en marketing naar de praktijk bracht. Tevens is hij managing consultant van Brand Capital, een adviesbureau voor strategische merkvraagstukken, en heeft hij als marketingexpert geraadpleegd bij juridische merkconflicten en gejureerd bij diverse competities, zoals de Internal Branding Jaarprijs, SAN en Design Accountability Awards.
En een panel, bestaande uit Remon Veraart (CEO Royal Mosa), Bert Kip (CEO Brightlands Chemelot Campus) en Fabienne Douven (Manager Corporate Communication Synthon), gaat in gesprek over het strategische belang van design. Moderatie door Saskia van Stein, directeur van Bureau Europa, platform voor architectuur en design.
Verzamelpunt is Bureau Europa, waarna gezamenlijk naar de Muziekgieterij wordt gelopen.Het mini-symposium wordt afgesloten met een een feestelijke borrel.
Let op: alsjeblieft van tevoren aanmelden > https://www.eventbrite.nl/e/tickets-design-so-what-35232112196
Datum: 7 juli 2017, 16.00 uur – 18.00 uur
Locatie: Bureau Europa en de Muziekgieterij
Taal: Nederlands
Toegang: gratis